Храната – каква да е?


С какво се храните?

Не крия, че съм привърженик на вегетарианството. При това вече близо десет години. За това ще започна с един цитат.

Хората на новата раса ще се хранят изключително с растителна храна. Там няма да се говори за месна храна. Съвременните учени говорят за месото като за по-силна храна. Наистина месото е по-силна, но по-вредна храна. Тя съдържа повече отрови и прави човека груб, жесток. Тревопасните като вегетарианци, са дошли до по-високо съзнание от месоядните животни. Когато ги колят, те изпитват особен страх, които образува в организма им известни токсини. Хората, като ядат месото на тревопасните, приемат тези токсини в организма си и започват да боледуват, особено от неврастения. И лекарите признават това, но казват: Съвременният човек не може още без месо. Човек трябва да пресъздаде своя организъм. Решите ли да се откажете от месото то трябва  да е идейно, по убеждение. Ако не можете да направи това, дълго време ще живеете с подбудите на животните.

Да това може и да не е възприемчиво за всички и за това не ги задължавам да го правят – против волята си, защото ще е пагубно. Но и за най-върлите месоядци препоръчвам да имат поне два дни в които се хранят с нещо различно и поне един в който да присъства риба,мляко и ли яйца.

Обичате бърза храна и сте все гладни?
Обичате "бърза храна"?„Факт е, че “бързата храна” е много вкусна, но има една подробност. Тя има доста ниски хранителни стойности, що се отнася до необходимите на организма микро и макроминерали. Това  я прави доста нездравословна .

Рафинираната захар се свързва с  влошаване здравето на зъбите, защото захарта води до разпадането на калция. Това значи, че излишъкът на захар не само че причинява кариеси, но ви излага на риск от остеопороза. Захарта се складира в черния дроб като глюкоза, но той може да задържи само определено количество. Останалата захар навлиза в кръвта като мастни киселини и тялото ги складира. Затова хората, които ядат повече сладко, напълняват. Натрупаните мазнини са трудни за изгаряне и може да доведат до затлъстяване, сърдечни болести и други.“ из Активни потребители

Има едно руско филмче разкриващо тайните на този вид храни… Препоръчвам ви го!

Всеки е чувал това, но какво значение има си казва и продължава да купува. Както желаете аз само ви припомням.

Хляба наш насъщен…

Хлябът наш насъщен.

Аз самия обичам хляба много от малък съм израснал с него и до сега ми е все така любим. Но не всичкият хляб, който се предлага сега заслужава да се нарече с това име! Има много хлябове запазили само формата му и нищо повече. Препоръчвам да избягвате този с набухватели и изглеждащ огромен, но всъщност е въздух под налягане. Избирайте този който има някакво тегло и по малък по обем, а ако наистина обичате хляба то го приготвяйте сами! За по мързеливите има машини от всякакви производители за домашни условия. Аз самия се хващам от време на време да си го омеся и опека като си го правя изпълнен с добри мисли и после го похапвам къс по къс с удоволствие.

„Хлябът на нашите прадеди се е правел от грубо смлени цели житни зърна (т.е. без да се отделят обвивката и зародиша на зърното, където са всички полезни съставки) и от квас, а не мая. Пекли са го в пещи на много по-ниска температура – колкото по-висока е температурата на обработване на храната ни толкова по-зле ни се отразява тя.
Днешния хляб е единствено направен от вредни съставки – бяло брашно, мая, рафинирана сол, консерванти, набухватели, подобрители, овкусители и т.н. Бялото брашно не се обработва добре от организма ни – то е като лепило, което затлачва черния дроб, дебелото черво и от там цялата ни вътрешна система. В него не е останало нищо полезно от житното зърно. А и сега бялото брашно се съхранява прекалено дълго време в складовете. Дрождите на маята съвсем не са същите както преди години. Процентното съдържание на солта е доста завишено. А да не говорим за всички допълнителни добавки като консерванти, набухватели, оцветители, подобрители, които го правят по-вкусничък, по-траен, “по-истински”. Всички тези изкуствени добавки утежняват храносмилането, задръстват храносмилателната система и дори са причина за заболявания. Доказано е, че точно присъствието на купешки хляб на масата ни всеки ден е причина за доста от хроничните проблеми. Тогава какво правим – или трябва да спрем да ядем хляб, или да си правим сами здравословен хляб:“ из Земя на заем

Какво да похапваме?

Какво да похапваме?

Разбира се разнообразието е с предимство. Всяка храна я приготвяйте с любов и старание ако ги нямате ще е същото като да го купите от някъде.

Какво бих ви припомнил – жито, орехи, ябълки, мед, гречка и много други неща. Всякакви храни има с които да си разнообразявате. Не се ограничавайте до няколко еднакви храни през два дни – опитайте леко да промените навиците и същевременно не преяждайте и претрупвайте – умереността е хубава. Препоръчително е да се готви с не повече от 3-4 съставки да се избягват сложните ядения, защото от тях стомаха ви изпада в голямо недоумение кое първо да преработи и храната застоява повече в него. Добре е да се възползвате от идеите на разделното хранене.
АКО НЕ ПОМНИТЕ ПРАВИЛНИТЕ КОМБИНАЦИИ НА ХРАНИТЕ, ТОГАВА ПРОСТО МОЖЕ ДА ЗАПОМНИТЕ ЕДНО ПРОСТО ПРАВИЛО:

НИКОГА НЕ СМЕСВАЙТЕ БЕЛТЪЦИ С ВЪГЛЕХИДРАТИ (напр. не се смесват тестени изделия, месо, картофи, ориз) ТОВА Е МНОГО ВАЖНО ЗА РАЗДЕЛНОТО ХРАНЕНЕ!!!

Как да избираме това което купуваме от пазарите?

Как да избираме?

Зеленчуците и плодовете са много вкусни и необходими. Съобразяването със сезоните и какво се ражда през тях. Закупуването от хора, които познавате или възможността да си ги отгледате сами са все хубави неща. Не можем ли то отиваме на пазара и там си избираме нещо, което ни „грабне окото“.

От филмчето може да видите от какво да се предпазите и как да си подберете храната.

А рецепти – колкото искате…

Advertisements

About slideworld

Just a man. https://slideworld.wordpress.com/ http://prikazki.org/ http://facebook.com/prikazki.org/

Posted on 12/02/2012, in Всекидневие, живот, хранене and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. има 1 коментар.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: