Размисли върху храненето


От доста години съм вегетарианец. Вярно, че през повече от тези години не бях правилно насочил погледа си. Откакто спрях месото което стана в една ранна възраст при което до тогава основно го ядях, защото ми бе приготвяно, а не поради някакъв собствен избор. Та след като го спрях аз продължих да си мажа филийки с маргарин, лютеница, майонеза (и други гадни такива неща) да си купувам разни сладки неща, да бъда голям консуматор на тези дребни нещица с които бях привикнал.
Това разбира се оказа и своето влияние – получиха се чревни проблеми които доста години по-късно ме подсещат за себе си. Привикването към захарта променя организма значително и колкото повече му давам толкова повече иска! Пиех доста газирани напитки и почти никаква вода – от няколко години наблюдавам определени бъбречни проблеми. Всичко ИМА ЗНАЧЕНИЕ. Днес да си кажа ще хапна повечко от това – харесва ми , утре пак и така се завъртат дните в които повишавам или привиквам с изкуствените неща.
Разбира се аз се уча всеки ден чета различни неща. Обновявам информацията – складирам я и осмислям. Колкото повече натрупвам – толкова повече имам за осмисляне. Четох за правилно хранене , занимавах се с йога. Свързах мисленето си с това което ям. Колкото и странно да звучи. Забелязвах какво става с организма ми като ям определени неща и така до като това взе да ми е до някаква степен навик. Така мога да се уча от собствения си организъм. Забелязвам промяната на настроението след като ям нещо, пия – как съм след това, дали съм подтиснат и т.н(разбира се има и много други външни процеси които не трябва се забравят). Дори човек може да се загледа в цвета на урината си след изпито голямо количество даден вид напитка. Може да прочетете за това как би трябвало да бъде и как много често се променя до твърде наситен или блед цвят. Което значи ,че нещо не е наред и това не се оправя с отиване до доктора и предписването на 2-3 вида хапчета. НЕ! Това се лекува бавно само по един начин – правилно хранене. Изисква се воля за да спрете да си похапвате от любимите „вкусотиики“ и да се наблегне на наистина необходимото. Вместо да си поръча човек кока-кола или нещо друго такова да си вземе чай, може и кафе(но наистина полезните количества са много малки за ден). Вместо онази хубава тортичка , една ябълка , портокал, круша или онзи плод който харесвате. Така се променят нещата бавно и полека. Рязката промяна не води до нищо добро за това и не трябва да се сменя всичко на веднъж. В продължение на една година човек може да смени целия порядък в храненето си , бавно и постепенно. Защото в природата всичко се променя полека и с предпочитана плавност(докато не се намеси човека).
Аз лично съм на мнение че Земята е като куче което са нападнали бълхи , докато хапят слабо се търпи, но започнат ли много настойчиво и кучето почва да се чеше все по усърдно. Но това е за друг разговор.
Не мога да понасям когато вляза в някой бар вече при последното ми ходене като излязох и като почуствах как съм се „усмърдял“ от тютюна то разбрах, че нямам желание повече да вляза. Както и в много редките ми посещения на кафетата ме карат да изпирам всичко което съм носил. Аз не пуша, но нямам желание да поемам отровата от другите, те нека сами се тровят.
Организма поначало е чист всеки сам го замърсява повече или по-малко. Обичам млечните продукти, яйцата от близо година съм спрял освен ако не присъстват в нещо вече приготвено. Млечни последните години не купувам поради това, че рядко се намират „истински“ от мои познати които се занимават с тези неща ми разправяха как се произвежда и колко малко мляко има наистина в тях, колко фирми нямат никакви изисквания към хигиената, даже ми казаха преди две години за една фирма с доста голямо производство ,че има салмонелоза в производството им. И за жалост спрях да си купувам, това как се произвежда – не ме кара да го желая дадения продукт.
Това са моите размисли върху храненето.

About slideworld

Just a man. https://slideworld.wordpress.com/ http://prikazki.org/ http://facebook.com/prikazki.org/

Posted on 24/01/2010, in живот, хранене and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 коментара.

  1. Е, напълно те подкрепям. Аз също съм от вегетарианското общество и определено си прав че всичко има значение и ако не обръщаш внимание над това какво консумираш след време то ти показва че не си бил прав. Да не говорим че повечето си мислят че отказването на месото е достатъчно, да ама не.

  2. За :), само дето отказването наистина малко трудно става… Но става, а относно бълхите и кучето, то си има виц :)
    Срещнали се две бълхи и едната се оплакала на другата „Ох, не знам какво да правя. Завъдих тука едни хора…“, другата я успокоила “ А, не се притеснявай. Те изчезват от самосебе си “ …

  3. Трудно, трудно ама всичко хубаво което имам е постигнато трудно :) пък и като се свикне.. вече после не ти прави впечатление, даже ако ти се случи някой път да хапнеш от „забранените“ неща даже ти се струват странни. :)

Вашият коментар

