НЕ НА ПОЛИЦЕЙСКИЯ ПРОИЗВОЛ!


Ще си позволя да копирам една статия , за нещо което на мен ми се е случвало много често. Т.е да искат да ми претърсят раницата , но не ми се е занимавало с глупаци – визирам ченгета , куки и полицай хахахахааа :)

Оригинала е тук .

Здравейте, пише ви Христо Христов. Ще ви разкажа за една случка, която преживях преди два дена.

На 28.03.2007 год., докато отивах към НДК бях спрян от двама полицейски служители от 4-то РПУ -СДП (Димитър Христов и Нено Йорданов) за извършване на проверка. След като им предоставих личната ми карта, те казаха, че искат да ме претърсят за наличие на нелегални неща. Доколкото съм запознат със законната процедура при проверки, според Конституцията на Република България чл.30 алинея 2- “Никой не може да бъде задържан, подлаган на оглед, обиск или на друго посегателство върху личната му неприкосновеност освен при условията и по реда, определени със закон.” и алинея 3 – “В изрично посочените от закона неотложни случаи компетентните държавни органи могат да задържат гражданин, за което незабавно уведомяват органите на съдебната власт. В срок от 24 часа от задържането органът на съдебната власт се произнася по неговата законосъобразност. “, затова реших да откажа обиска на улицата и ги помолих да караме по редова процедура, като ме закарат в районното, за да ми напишат протокол за обиск и ме претърсят в присъствието на поемно лице. Тази моя молба очевидно раздразни полицаите. Почнаха да ми викат – “глътна ли го?” , “изяде го,а?”, а аз от много време не пия, не пуша, месо не ям, камо ли наркотици да вземам. Дойде една кола и тръгнахме към четвърто районно. По пътя полицаят Христов, ми говореше, че не обичал хората от Разград и че София се напълнила с отрепки като мен, което лично ме засегна и накърни достойнството ми. След като пристигнахме в 4-то РПУ влязохме в една стая, в която първо бяхме само аз и споменатите полицаи. Накараха ме да се съблека чисто гол и да извадя всичките си вещи. След като не откриха нищо, полицаят Христов пак започна да ми вика, че съм глътнал нещото и щял да се радва да ме види разпенен и гърчещ се на улицата след 2 часа. Каза, че можели да ми дадат някакво “пакетче” и да кажат, че е мое. Също така през цялото време ме наричаше “цървул”. Христов каза още, че ще ми пише акт за “неизпълнение на полицейско нареждане при проверка за наличие на оръжие”!!! – тоест моето желание да бъда претърсен по легален ред. Аз исках да пиша възражение срещу акта и докато обмислях какво да напиша, полицаите вкараха още един задържан в стаята и почнаха да го бият, след което ми се развикаха да не се мотая, да пиша бързо, а Христов ме хвана за косата и каза да приключвам, че да не “подкара” и мен. След като изтърпях всичко това и беше време да си тръгвам полицаят Христов ми каза да не минавам повече по улицата (Тунджа), на която ме задържаха, защото щял да ме набие. Каза, че това ще е “първата частна улица” и аз не съм бил желан там.

В общи линии това бе случката, която преживях. В момента съм подал жалба срещу полицаят Христов, както и ще обжалвам заповедта за задържане и измисления акт, който ми писаха. Знам, че всеки ден се случват подобни неща, но никой не предприема нещо по въпроса. Не трябва да се примиряваме и да скланяме глава, оставяйки се да ни тъпчат по всевъзможни начини. Трябва да отстояваме правата си, за което ще е най-добре да се информирате, какви са вашите права и задължения, както и тези на полицаите. Знаейки това, вече няма да могат да ви правят на балами, а в случай на полицейски произвол, подавайте жалби, свържете се с адвокат или приятел юрист за съвет и тн.

Fight For Your Right!

Лиценз : This work is in the public domain.

About slideworld

Just a man. https://slideworld.wordpress.com/ http://prikazki.org/ http://facebook.com/prikazki.org/

Posted on 10/06/2007, in Всекидневие, Национал. Bookmark the permalink. 8 коментара.

  1. Не мога да си представя, че се случват такива неща. Но от друга страна то какво ли не може да се види вече?

  2. O случват се и много други неща , просто ако не си попадала в дадена среда няма как да си ги чувала,виждала. Повечето ченгета си позволяват много неща спрямо определени хора. Щом си различен – значи виновен си с нещо. Това е

  3. Bratle, kaji kakvo stana kato objalva? Sega i az sym v syshtata situacia -> tezi kopeleta me spukaha ot boi na dva pyti, posle me tiknaha v aresta i na drugia den syd. Za huliganstvo – sydiata im se smia v ochite, opredeli che sym nevinen. Situaciata be che niakakyv ohranitel mi nasochi pistolet i mi kaza da chakam da doidat kolegite mu i policiata za da mi se sluchi neshto. To naistina se sluchi. Sega shte gi sydia syshtite tezi idioti ot chetvyrto. Molia te kaji kak si procediral, kakvo se e sluchilo, ako mojesh da promenish neshto v hoda na sybitiata, kakvo e to. Samo taka mojem i nie, potyrpevshite, da se obedinim i da razbiem organiziranata prestypnost v uniforma.

    Правя отстъпка с това , че не е на кирилица – а отгоре има от къде е копирано евентуално там потърси e-mail за връзка уви с повече не мога да помогна

  4. Пламен

    Здравейте,
    мой приятел има подобен проблем.
    Случаят е следния полицаите вече цяла седмица го тормозят, викат го в полицията където го спукват от бой, прибрали са момчето от домът му завели са го в една гора където са го били сложили му гилзи в ръцете и му казали “ това е голямо доказателство срещу теб“ на следващият ден го завели на друго място и издевателствата продалжили.(което е било вчера) не знам как ще е днес.Ако някой има идея какво да се направи, приемам предложения, това което се случва в България е абсурд.

  5. мон ами

    Чета и ме е страх да се появя и аз в това 4-то рпу, след като днес пуснах жалба срещу тях за полицейски произвол и обида. Господи, нали живеем в правова държава? Как да се защитя, та аз съм 26 годишна жена. Май ще се появя само с адвокат, свидетел и 2-ма бодигарди. Ако ме ударят или подменят нещо по случая, просто трябва да се откажа ли? Господ да ме пази…

  6. Много добре те разбирам. Моят случай е подобен – става случай за неправомерно полицейско насилие. В момента още се „занимават“ с моя случай, сякаш аз съм виновен, а не полицайте, които действат НЕЗАКОННО,т.е. срещу самите закони, които уж са се наели да спазват.

    Лошото в подобна ситуация е, че човек наистина няма към коя институция да се обърне – самата полиция е институция, която е престъпна по своя характер и методи на действия. Достатъчно е да видиш неграмотността, грубостта, жестокостта и комплексираната садистичност на работещите в тази система, за да си дадеш сметка, че „надежда тука всяка оставете“…

  7. Димитър Гогошев

    Почти всички полицаи са еднакво умни. Никога не се мотивират със закона! Аз лично никаква полза не виждам от тях. По добре да ги направят хигиенисти по улиците. Крадци и мошенници са те. За какво е на малка държава като България 65000 души полиция?
    Просто нямам думи.
    Който не става за нищо става полицай. Това е и никой не може да ме убеди в противното!
    Престъпността в България се толерира и УПРАВЛЯВА от полицията.
    Може ли някой да се похвали че му е разкрита кражба на личното имущество – НЕ! Обикновено всеки може да се похвали с един или повече актове за административно и транспортно нарушение.
    ПОЛИЦИЯТА Е РЕПРЕСИВНА МАШИНА

  8. Petar Velchev

    Полиция в българия -НЯМА.това е една разпасана институция,от комплексирани хора,които си мислят че като станат полицаи командват цялата държава-да ама не

Вашият коментар

