Защо да дарим кръв


blood

Да , да дарим част от себе си безвъзмездно – без очаквано възнаграждение или хвалби от страна на другите , просто заради идеята да помогнем за поддържането на нечий живот , а може би дори и за неговото спасяване. Толкова необходимо е кръводаряването за НАС и въпреки това са крайно малко хората решили да направят това. Аз самия не обичам иглите и винаги съм бягал от тях (спомням си няколко случки от началното училище и как учителките и лекарката със сила ме измъкнаха от мястото където се бях скрил , а то беше под един чин : )
, но съм дарявал кръв заради себе си и заради този някой на когото тази моя кръв е необходима.

Да хората сме егоистични ( радвам се на всеки който е освободен от това , но … те са малко ) и ще кажа плюса който може да „получите“ . Първо получавате безплатно тестовете на които е подложена кръвта Ви като : СПИН , сифилис и още няколко ще ви бъде обяснено ако отидете в някоя от болниците извършващи това.
Отпуск от 2 дена и разбира се нещо за възстановяване .

Моето впечатление от мястото където съм ходил , че хората работещи там са много отговорни има хигиени изисквания който се спазват и се гледа на Вас с внимание. Здравето Ви е важно и хората се грижат за него , ако с нещо не отговаряте на критериите то няма да Ви допуснат.

Моля помогнете за Вашия живот и дано ВИНАГИ СТЕ ЗДРАВИ , но не при всеки е така помогнете на този някой!!! Сега ако на някой му е нужна кръв се търси от роднините му – това е единствения начин в моментното положение.

Вижте тези статии за повече информация – тази , тази и тази

Извадка от Министерство на Здравеопазването

„Национална кампания за безвъзмездно и доброволно кръводаряване“Капка по капка – живот” . Основната цел на кампанията е да популяризира значимостта на идеята за безвъзмездно и доброволно кръводаряване като акт на хуманност, солидарност, благотворителност и щедрост.
Осигуряването на достатъчно количества кръв и кръвни компоненти е от изключително значение за живота и здравето на хората у нас. Страната ни изпитва остра необходимост от увеличаване броя на кръводарителите. Ежедневното кръвопреливане за много деца, родилки и болни хора е равнозначно на спасяване и поддържане на живота им.
В България кръвонабирането, преработката, диагностиката, контролът, съхранението и разпределянето на кръвта и кръвните компоненти са съобразени с европейските стандарти, които гарантират тяхната безопасност и качество. Гарантирана е и своевременната им доставка до всички лечебни заведения.
Състоянието на кръводаряването през последните 10 години е тревожно. Броят на кръводарителите е намалял с 32%. Безвъзмездните кръводарители през миналата година са 136 664 – с 2115 по-малко от тези през 2001 г., т.е. средният прираст за страната е отрицателен -2%. Средно за страната кръводарителите са 18 на 1000 души население, като в някои райони са под 10 на 1000. Препоръката на СЗО е 50 на 1000 души население.
Министерството на здравеопазването подпомага дейността на центровете и отделенията по трансфузионна хематология чрез ежегодни доставки на всички необходими консумативи, пластмасови сакове за кръвовземане и тестове за диагностика.“

Всяка банка означава ЕДИН ЖИВОТ.

About slideworld

Just a man. https://slideworld.wordpress.com/ http://prikazki.org/ http://facebook.com/prikazki.org/

Posted on 26/02/2007, in живот, надежда. Bookmark the permalink. 7 коментара.

  1. аз съм твърде дребничка за да ставам дарител
    а няколко пъти съм опитвала , трябва да си над 50 кг :(

  2. бях забравила…благодаря,че ме подсети…а колкото до изгодата…верно сме в България и масово сме зле отнавсякъде,ама т`ва е наистина брутално.все си мисля,че хората могат да са добри и щедри без да търсят изгода…наивно,нали?

    мен пък не ме е страх от игли :)

  3. Е не на всички е възможно затова са изискванията, да не се допусне грешка и някой да пострада.

  4. Започнах да давъм кръв преди 5 години. И то по лекарско предписание! Имах странни пъпки(наподобяват ечемик), които според кожния лекар идват от някакви се термини( твърде гъста (някакво свойство на кръвта).. не занм точно как беше думата) та тези пъпки ми седяха по 6-7 месеца и не се махаха. След като дарих кръв за няколко дни изчезнаха-така съм си прочиствал кръвта. Оказа се, че съм група 0 отрицателна, която била мн рядка. Дори ми направиха нещо като донорски картон. Викаха ме веднъж по спешност да давам кръв за едно детенце. Но по принцип на всеки 8-10 месеца ходя да давам кръв. Никога не ми прилошава или нещо такова. Даже последните два пъти, ходих преди работа, а после през деня нямах никакви проблеми. Има смисъл това нещо. Колкото и страшно да е според някои хора.

  5. Ммм, на мен не ми е страшно. :)
    Аз съм дарявала два пъти. Но скоро бях в болница и сега ми казват, че организмът ми бил слаб и трябвало да се въздържам от подобни изблици на човеколюбие и щедрост :)
    А иначе ми беше много интересно, но сестрите щяха да издивеят с мен. То не беше въртене, навдигане да видя как ми тече кръвта…Втория път припаднах обаче и се чувствах доста зле и двата дни, които си ми бяха дали…Нямаше да ме спре това, де.
    В университета организират кампании два пъти годишно, аз там дарявах. Идват повече момичета обаче, което малко ме учуди, мислех, че ги е страх повече от колкото момчетата.

  6. Явно съм драматизирал в повече :) . Просто обяснявах , че ми е неприятно , но не припадам хахахаа . За разлика от както бях малък вече не се се крия под или зад нещо :) .

  7. Пламен Топалски

    Здравейте,
    знам че темата е старичка, но попаднах на нея. Предлагам на вниманието Ви една група във Фейсбук, в която може да научите много и да помогнете ако желаете : http://www.facebook.com/topic.php?topic=16740&post=274601&uid=51609990015#!/group.php?gid=51609990015

Вашият коментар

